Trivselregler

Tillsammans äger vi vår bostadsrättsförening med byggnader och utemiljö. Det medför både rättigheter och skyldigheter

Det är mycket som ska fungera för att vi ska trivas. Det måste få låta om oss, när vi bor. Sång och musik hör till livets glädjeämnen, men en dånande musikanläggning blir snart en plåga för hela grannskapet. Ingen människa kan spika eller borra ljudlöst, men vi kan välja en tidpunkt då vi stör mindre. I vår bostadsrättsförening finns 27 hushåll med olika intressen, personligheter, förutsättningar m.m.

Om vi gemensamt strävar efter att respektera varandras olikheter och vara aktsamma om människor, hus och utemiljö - ja, då får vi ett trevligt område. Trivseln infinner sig då av sig själv!

Nedan kan du ladda ner och se vilka trivselregler vi medlemmar i Brf Breda Gatan har beslutat ska gälla.