Adress till föreningen

851 22 Sundsvall

E-post styrelsen: brf.bredagatan@gmail.com

Antal lägenheter

Det finns 27 lägenheter som alla är bostadsrätter. Adresserna är Breda Gatan 14, 16, 18 och Jaktstigen 1, 3, 5.

Fastighetsbeteckning

Fastighetsbeteckningen är: Ängsbacken 10:1

Föreningen

Föreningen har organisationsnummer 787500-0130 . Den bildades 1955.

Gemensamma utrymmen

Byggnaderna har gemensamma källarutrymmen med förråd, sammanträdeslokal, bastu, hobbyrum och tvättstuga.

Månadsavgift

Månadsavgiften bestäms av styrelsen. I avgiften ingår:

• värme (fastigheten värms med fjärrvärme vilket är en miljövänlig och ekonomisk uppvärmningsform)
  • kallt och varmt vatten
  • TV, internet och telefon via fiber. Leverantör är Telia.

Parkering

Till alla lägenheter ingår en egen parkeringsplats med motorvärmaruttag. Jaktstigen har sina parkeringar framför respektive husingång. Breda Gatans lägenheter har gemensam parkering i anslutning till husen. Gästparkering finns.

Medlemmar med fler bilar än vad som får plats på bostadens ordinarie anvisade parkeringsplats erbjuds att hyra extra parkeringsplats mot avgift. Intresse anmäls skriftligen till styrelsen som skriver avtal och anvisar plats.

Boende får inte stå på gästparkeringarna.

Utemiljö

Här finns stora gemensamma gräsmattor. Dessa ansvarar vi gemensamt om att klippa enligt ett klippschema.

Här finns även en lekstuga och en sandlåda för de mindre barnen.

Varje höst och vår har vi gemensamma städdagar då vi tillsammans tar hand om vår gemensamma utemiljö. Som boende hos oss förväntas du delta i dessa.